HR5 werknemers loket Loket.nl NMBRS
HR5 werkgevers loket Loket.nl NMBRS
HR5 Expertise centrum
HR5 verzuim loket Dotweb Cloud

HR5 Nieuws

Nieuws overzicht Nieuws archief

Boekentips van onze HR5-professionals

In deze tijd van rinkelende smartphones en pingende appjes is het lastig de concentratie te vinden om in een echt boek te duiken. Sterker, het is al veel gevraagd om bij te houden wat er allemaal verschijnt. Gelukkig hebben we de zomervakantie nog. Deze brengt de welverdiende rustmomenten, die we graag aanwenden om onze kennis uit te breiden en ons te verdiepen in de vakliteratuur.

 

 

Bent u nog op zoek naar dat ene boek dat er echt toe doet? Onze HR5-professionals helpen u op weg en vertellen welk boek er dit jaar in hun koffer mee op vakantie gaat!

Art Alders: Human Being Management - Ed J. Baas

Human Being Management (HBM) is de nieuwe managementfilosofie die oog heeft voor heel de mens. Voor gedrag dat zichtbaar is in bewuste handelingen, maar wordt aangestuurd door onbewuste, onzichtbare drijfveren. Aan de twee bekende hoekstenen Structuur en Cultuur, waarmee organisaties zijn opgebouwd, voegt HBM een derde toe: de Natuur. Deze derde hoeksteen staat voor de onbewuste kanten van mens en organisatie, waardoor verborgen talenten van medewerkers zichtbaar kunnen worden. Aandacht voor de Natuur verandert een bevel in commitment, maakt van oplossingen criteria en doet autoritaire macht uitgroeien tot strategische kracht. De tijd is rijp voor HBM, voor gelukkige mensen in succesvolle organisaties.

Niki Wetser: Gek op gaten! - Jos Burgers

Vaak wordt gedacht dat klanten op zoek zijn naar producten en diensten. Maar wie zich beter verdiept in wat klanten écht willen, ontdekt dat ze vooral behoefte hebben aan oplossingen. Oplossingen waar ze plezier aan beleven of die hun 'pijn' wegnemen. Om dit wezenlijke verschil te illustreren, gebruikt Jos Burgers in dit boek de treffende metafoor van boren en gaten. De boren staan hierbij voor de producten en diensten die u levert, de gaten voor de behoeften en wensen van uw klanten. In Gek op gaten beschrijft Jos Burgers op een luchtige en humoristische manier wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere en aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om je in je klant te verplaatsen en klantgericht te zijn. En dat dit vraagt om medewerkers die flexibel, proactief en betrouwbaar zijn. Medewerkers die oprecht geïnteresseerd zijn in hun klanten, hen met plezier helpen en met hen meedenken. Want klantgerichte medewerkers zijn als geen ander in staat om een brug te slaan tussen boren en gaten!

Karen Westenbrink: The Millennium trilogie - Stieg Larsson

Hoofdpersonen in de boeken zijn Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander. Hij is veertiger, journalist en verantwoordelijk uitgever van het Zweedse maandblad Millennium (waar de boekenreeks naar is genoemd). Het blad heeft een vrij kleine redactie, maar is befaamd om de onderzoeksjournalistiek, die van tijd tot tijd in speciale nummers diepgravend aandacht besteedt aan spraakmakende zaken. De vrouwelijke hoofdpersoon heeft een problematisch karakter, als gevolg van in haar jeugd opgelopen trauma's. Zij meet niet meer dan 1,50 m en 40 kilo, heeft vele tatoeages en diverse piercings en is kennelijk biseksueel. Zij staat officieel te boek als psychotisch en uiterst introvert en is onder curatele gesteld. In de praktijk blijkt zij echter uiterst scherpzinnig en gewiekst. Zij is een fenomeen in de internationale wereld van de computerhackers en heeft bovendien gewelddadige neigingen. Haar bijzondere capaciteiten als researcher brengen haar in contact met de journalist en zij raken verwikkeld in diverse duistere zaken. In het eerste deel draait de intrige om de opsporing van een vermist en mogelijk vermoord tienermeisje. In het tweede en derde deel is Lisbeth Salander de spil om wie alles draait. Deze twee delen sluiten naadloos op elkaar aan.

Van de redactie: Nooit meer te druk - Tony Crabbe

Nooit meer te druk van Tony Crabbe is een helder en praktisch boek dat ons helpt om een van de grote problemen van het moderne leven aan te pakken: we zijn te druk. Wat Marie Kondo doet voor je huis, doet Tony Crabbe voor je hoofd en je leven. Onze inbox en to-dolijst puilen uit, veel mensen verwachten iets van ons en burn-out is de grootste bedreiging op de werkvloer. Maar Nooit meer te druk is geen timemanagementboek, Tony Crabbe gebruikt nieuw psychologisch onderzoek en biedt heldere strategieën voor een opgeruimd hoofd en leven, met gerichte aandacht op wat je doet.

'Een levensveranderend boek dat evalueert wat je aan het doen bent, waarom je het doet en op welke manier.' Daily Express

Neem contact op of meld een klacht

Wij staan voor u klaar!

Uden: 088 - 5500 600 | Info@hr5.nl

Klacht melden

HR5 algemeen
HR5 Arbo & verzuimmanagement

Bel mij terug

Verstuur nummer

Stel een vraag

Verstuur vraag

Deel op:

Naar boven